View complete fotopage
View complete fotopage
|Saturday, 17-Nov-2007 11:05
||Email | Share | Bookmark
cik syidah : auntie adam n TAG ...kekekeke
fliffy akan rest dr ambil2 gambar for a week atau lebih..
sbbnye cybershot fliffy anto gi servis...cuci lense n baiki flash..
hehehe rindu betul kat kamera tuh
tp rindu lagi kat babah adam n damia... hahahahaha
so masa lapang ni fliffy scrapping n tidoooo n makan n main2 dgn anak2 n tgk tv
mmg santai giler weekend sbb skrg kan lepas exam... hahahahaha
best betul... next week je ade presentation design... lepas tu hooorey lagi skali...
|so..tu lah hasilnye... scrap LO cik syidah adam... adikku y no 4|
utk adam n yang seumur dgn nye ...
|29 month old : info from www.babycentre.co.uk newsletter
fliffy suscriber nye..so dlm emel inilah antara bacaan ku setiap bulan...
At 29 months, most toddlers love to take on projects all over the house but their interests run more towards creating than cleaning up. If yours leaves a mess wherever he parks himself, keep your cool and try one of these tricks to get him to polish up his cleaning skills: If he's finished with a puzzle, help him break the pieces up as part of the game. Or, if he's in training to be the next Picasso, show him that putting away crayons in his art box is part of being an artiste. And don't forget to praise his efforts at being tidy; a little positive reinforcement goes a long way.
20 things that change when you have a baby
Everyone warns you that having a baby will change your life. Sure, you'll have less money (and sleep), and a lot more responsibility. But when the centre of your universe shifts to your new baby, there's much to celebrate too:
• You discover an inner strength you never realised you had. >>> yes, most of the time
• You accept that the last 15 pregnancy pounds you can't seem to shift are absolutely worth it. >>> sampai skrg x takut byk makan...payah jugak..hahaha
• You don't need a clock any more - your baby now sets your daily schedule. >>> ni betul, sbb damia minum susu jam 3am dan 6am, kadang2 jam 2am dan 5am so terus bgn subuh..x yah jam kalau x terlalu ngantuk la,,kalau x tido lagi....hai,,
• You respect and love your own parents in a new way. >>> do respect them more n more now.. and slalu nasihat2 adik slalu ingat mak abah
• Any pain your baby suffers feels much worse than your own. >>> yes.... sob sob
• You don't mind going to bed at 9pm on a Friday night. >>>skrg ni jam 8pm tiga2 kami dah lena babah call kadang x sedoorr....
• Your heart breaks much more easily. >>>iyelah,,nak2 jauh2 ni senang je merajuk..hahaha,,kalau tgk crite sedih laju jeee air mataku....
• You discover how much there is to say about one little baby tooth. >>>tak ingat plak time adam dulu...not a big deal but cant wait to see the gigi keep on memanjang,...mcm slow jer..haha
• You look at your baby in the mirror instead of yourself. >>>baby x tgk cermin org tua2 blom kasi...hehehe,,so mama aje y berdandan...cheeehh
• You're no longer disgusted by babies' bodily functions - in fact, you're fascinated by them (hooray, a poo!) >>>yup ! sbb rasa lega kalau anak2 buang air n berak dgn sempurna...mmg lega..hehe
• The sacrifices you thought you'd made to have a baby no longer seem that big a deal. >>> ade kuota lagi well plan..kekeke./// 2 thn lagi for another lil angel..
• You respect your body ... finally. >>> thanks tummy !! for being such a great place for my baby.. Rahim AnugerahNya...
• You realise that a baby's comforter has magical powers! >>>really,, i love the smell...errrrmmm adik y masam...hahahaha
• You give parents with a screaming baby an "I-know-the-feeling" look, instead of a "Can't-they-shut-him-up?" one. >>>my parents never complain sbb anak2 x nangis dorang bercakap...hahahahaha...tanya tu tanya ni...adik suka jerit....
• You make time for one more baby hug and kiss, even if it means you'll be late. >>>alwaz remember to give lot of kiss n hug tp kalau lewat time nak gi keje kadang lupe,la,,,
• You realise that it's possible to love a complete stranger. >>>of mine lah,, kalau org lain....terasa lain jugak nak beriya2...nanti ape plak kata mak ayah budak2 tuh...
• You learn that taking a shower is a luxury, never mind a trip to the hairdresser's. >>>skrg kalau mandi kena cepat2 aje.. nak2 kalau weekend...tp mandi lama bleh juga time anak2 tido...kena pandai curi masa....hehehehe, tp skrg suka gi kedai gunting rambut biorr kemas skit hehe
• You finally get to speak to the shy neighbour in your street, because you've got a baby in your arms. >>>i ni pemalu...so takes time..tp kalau gi klinik ade jugak tegur2 kawan di sebelah..."anak dah brape bulan...comelnye..."
• You find that things that once seemed important are now meaningless. >>>some things...depend...mcm dulu nak shopping utk sendiri time raya ke birthday ke,,,skrg anak2 lagi best shopping utk dorang....rasa puas setelah penat seharian...kan, mcm terapi plak...sbb tuh atok adam kata mainan adam sekontena !
|itulah respon/jawapan fliffy...fliffy nak tag kawan2 plak...hahahahaha...
so lepas ni kalau suka bleh tag kawan2 lain plak...ermm sbb soklan panjang
nak tag 4 org jer....hehehehe....bolehla kiter kongsi2 pengalaman....
instruction : copy and tag 4 friend...we share and we care
okla jumpe lagi terima kasih keep on melawat kami semoga gumbira seperti slalu...